Σχολή |
ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ |
Τμήμα |
ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ |
Επίπεδο σπουδών |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
Κατηγορία μαθήματος |
Υποχρεωτικό |
Διδάσκων |
Ι. Κουκουβέλας Καθηγητής, Α. Ζεληλίδης Καθηγητής, Π. Ξυπολιάς Καθηγητής, Σ. Κοκκάλας Καθηγητής, Π. Αβραμίδης, Αναπλ. Καθηγητής, Γ. Ηλιόπουλος, Καθηγητής, Γ. Μπαθρέλλος, Αναπλ. Καθηγητής |
Κωδικός μαθήματος |
GEOL_038 |
Εξάμηνο σπουδών |
5ο |
Τίτλος μαθήματος |
Άσκηση Υπαίθρου IV |
Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες |
Άσκηση υπαίθρου |
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας |
6ημ |
Πιστωτικές μονάδες |
3 |
Τύπος μαθήματος |
Γενικών Γνώσεων / Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
Προαπαιτούμενα μαθήματα |
ΟΧΙ |
Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων |
Ελληνική |
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus |
ΟΧΙ |
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) |
|
Μαθησιακά αποτελέσματα |
Το μάθημα απευθύνεται σε προπτυχιακούς φοιτητές που γνωρίζουν και κατανοούν σε κάποιο βαθμό τα αντικείμενα της Γεωλογίας. Στόχος του μαθήματος είναι ο φοιτητής να αποκτήσει γνώσεις και δεξιότητες στην κατασκευή γεωλογικού χάρτη.
- Ο φοιτητής με την επιτυχημένη ολοκλήρωση του μαθήματος θα είναι σε θέση:
- Να αναγνωρίζει και να ομαδοποιεί τα ιζηματογενή πετρώματα στην ύπαιθρο
- Να γνωρίζει και να κατανοεί τις μεθόδους συλλογής γεωλογικών δεδομένων στην ύπαιθρο
- Να αναγνωρίζει και τα καταγράφει τις κύριες ιζηματογενείς δομές των πετρωμάτων στην ύπαιθρο
- Να αναγνωρίζει και τα καταγράφει τις κύριες τεκτονικές δομές που παραμορφώνουν τα πετρώματα
- Να κατασκευάζει γεωλογικούς χάρτες σε περιοχές μικρής δυσκολίας
- Να αναλύει και να περιγράφει τον προσανατολισμό των ιζηματογενών και τεκτονικών δομών
- Να συνθέτει γεωλογικές τομές και καθώς και την στρωματογραφική διάθρωση της περιοχής με βάση τα στοιχεία που εμφανίζονται στο γεωλογικό χάρτη που κατασκεύασε.
- Να συντάσσει μια έκθεση γεωλογικού χάρτη.
|
Γενικές Ικανότητες |
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών,
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις,
- Αυτόνομη εργασία,
- Ομαδική εργασία,
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον,
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
|
Περιεχόμενο μαθήματος |
- Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει τα ακόλουθα:
- Χρήση του γεωλογικού εξοπλισμού στην ύπαιθρο
- Αναγνώριση πετρωμάτων και ομαδοποιήσεις λιθολογιών με βάση την κλίμακα χαρτογράφησης
- Υπαίθριες μετρήσεις των στρώσεων των πετρωμάτων και των τεκτονικών δομών
- Χαρτογράφησηγεωλογικών επαφώνστην ύπαιθρο
- Αποτύπωση και ανάλυση μεσοσκοπικών γεωλογικών τομών στην ύπαιθρο
- Σύνθεση της στρωματογραφικήςδιάθρωσης
- Σύνταξη έκθεσης γεωλογικού χάρτη
|
Τρόπος παράδοσης |
Πρόσωπο με πρόσωπο στην ύπαιθρο |
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών |
|
Οργάνωση διδασκαλίας |
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Άσκηση πεδίου |
6ημ × 8 = 48 |
Μελέτη (μη καθοδηγούμενη) |
10 |
Συγγραφή εργασίας (με βάση στοιχεία που σύλλεξε στην ύπαιθρο) |
30 |
Σύνολο μαθήματος |
88 |
|
Αξιολόγηση φοιτητών |
Η συνολική αξιολόγηση γίνεται με Γραπτή Εργασία που βασίζεται στα δεδομένα που συλλέχθηκαν στην ύπαιθρο καθώς και Προφορική Εξέταση επί της ερμηνείας των γεωλογικών δεδομένων της παραδοθείσας εργασίας. |
Προτεινόμενη βιβλιογραφία |
- Κουκουβέλας, Ι., Κοκκάλας Σ., Ζυγούρη, Β. 2010. Γεωλογία και σεισμοί. Εκδόσεις Δίσιγμα, Θεσσαλονίκη.
- Collinson, J.D., Thompson, D.B., 1989. Sedimentary structures, Unwin Hyman Publ., London.
- Stow, D., 2005. Sedimentary rocks in the field. Manson Publishing Ltd., UK.
- Lisle R., Brabham P., Barnes J. 2011. Basic geological mapping. John Wiley & Sons, Ltd.
- Ξυπολιάς, Π. 2009. Αζιμουθιακέςπροβολέςστην Τεκτονική Γεωλογία. Εκδόσεις Συμμετρία, Αθήνα.
|