Ορυκτολογία Ι
Σχολή | ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | ||||||||||||
Τμήμα | ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ | ||||||||||||
Επίπεδο σπουδών | ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ | ||||||||||||
Κατηγορία μαθήματος | Υποχρεωτικό | ||||||||||||
Διδάσκων | Δ. Παπούλης, Καθηγητής, Π. Λαμπροπούλου, ΕΔΙΠ | ||||||||||||
Κωδικός μαθήματος | GEOl_001 | ||||||||||||
Εξάμηνο σπουδών | 1ο | ||||||||||||
Τίτλος μαθήματος | Ορυκτολογία Ι | ||||||||||||
Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες | Διαλέξεις, Εργαστηριακές ασκήσεις | ||||||||||||
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας | 2Θ/3ΕΡΓ | ||||||||||||
Πιστωτικές μονάδες | 6 | ||||||||||||
Τύπος μαθήματος | Υποβάθρου | ||||||||||||
Προαπαιτούμενα μαθήματα | ΟΧΙ | ||||||||||||
Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων | Ελληνικά. Διδασκαλία μπορεί να πραγματοποιηθεί και στα Αγγλικά αν αλλοδαποί φοιτητές παρακολουθούν το μάθημα. | ||||||||||||
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus | ΝΑΙ (στην Αγγλική) | ||||||||||||
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) | https://eclass.upatras.gr/courses/GEO300/ | ||||||||||||
Μαθησιακά αποτελέσματα |
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής έχει γνώση και μπορεί :
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής έχει αναπτύξει τις παρακάτω ικανότητες/προσόντα
Επιπλέον οι φοιτητές με τη βοήθεια ενός συμβούλου-καθηγητή δρουν διαδοχικά ως δάσκαλοι και ως μαθητές, ερχόμενοι σε επαφή με διδακτικά προβλήματα. |
||||||||||||
Γενικές Ικανότητες |
Αυτόνομη εργασία, Ομαδική εργασία , Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον, Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών. |
||||||||||||
Περιεχόμενο μαθήματος |
Προέλευση των χημικών στοιχείων - Κρυσταλλογραφία - Χημεία των ορυκτών - Φυσικές ιδιότητες των ορυκτών - Οπτικές ιδιότητες των ορυκτών. Mελέτη ορυκτών με πολωτικό μικροσκόπιο. Περιθλασιμετρία ακτίνων Χ. - Διδασκαλία από την πλευρά των φοιτητών επιλεγμένων μαθημάτων σε ακροατήριο.Διεύρυνση γνώσεων, ανάπτυξη δεξιοτήτων και διαμόρφωση θετικών στάσεων των φοιτητών σε σχέση με τη χρήση και την παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ. Χρήση ερωτηματολογίου, με ερωτήσεις κλειστού και ανοικτού τύπου, όπου καταγράφηκαν οι απόψεις των φοιτητών που πήραν μέρος στις ΜΔ ασκήσεις ως δάσκαλοι και ως μαθητές. |
||||||||||||
Τρόπος παράδοσης | Πρόσωπο με πρόσωπο (στην τάξη) | ||||||||||||
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών | Παραδόσεις (Power Point), ασκήσεις, παραδείγματα | ||||||||||||
Οργάνωση διδασκαλίας |
|
||||||||||||
Αξιολόγηση φοιτητών |
Γραπτές εξετάσεις που περιλαμβάνουν ερωτήσεις σύντομης απάντησης καθώς και ερωτήσεις ανάπτυξης δοκιμίων αλλά και επίλυσης προβλημάτων. Εξέταση στο Πετρογραφικό Μικροσκόπιο. Παρουσίαση στην αίθουσα των εργασιών με χρήση ΤΠΕ. |
||||||||||||
Προτεινόμενη βιβλιογραφία |
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά: American Mineralogist, Mineralogical Magazine, Mineralogy and Petrology, Reviews in Mineralogy and Petrology, Elements, Minerals |