Σχολή |
ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ |
Τμήμα |
ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ |
Επίπεδο σπουδών |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
Κατηγορία μαθήματος |
Υποχρεωτικό Επιλογής |
Διδάσκων |
Π. -Δ.-Κουτσοβίτης, Επίκ. Καθηγητής |
Κωδικός μαθήματος |
GEOL_049 |
Εξάμηνο σπουδών |
6o |
Τίτλος μαθήματος |
Μάρμαρα και Αδρανή Υλικά |
Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες |
Διαλέξεις, Εργαστηριακές ασκήσεις |
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας |
2 (Θ) , 1 (ΕΡΓ) |
Πιστωτικές μονάδες |
4 |
Τύπος μαθήματος |
Επιστημονικής Περιοχής |
Προαπαιτούμενα μαθήματα |
Πετρογραφία Ι, ΙΙ και Ιζηματολογία. |
Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων |
Ελληνικά. Διδασκαλία μπορεί να πραγματοποιηθεί και στα Αγγλικά αν αλλοδαποί φοιτητές παρακολουθούν το μάθημα. |
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus |
Ναι |
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) |
|
Μαθησιακά αποτελέσματα |
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής πρέπει να έχει αναπτύξει τις παρακάτω ικανότητες / προσόντα:
- Χρήση και εκμετάλλευση των πετρωμάτων ως «Μάρμαρα» και Αδρανή υλικά.
- Ικανότητα εκπόνησης ορυκτοπετρογραφικής και φυσικομηχανικής μελέτης πετρωμάτων.
- Ορθολογιστική διαχείριση των αποθεμάτων και ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την εξόρυξή τους.
- Διαχείριση επικίνδυνων λατομικών αποβλήτων και οριοθέτηση νέων πιθανών περιοχών.
- Συντήρηση και αποκατάσταση λίθινών και αρχαίων ιστορικών μνημείων.
|
Γενικές Ικανότητες |
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
|
Περιεχόμενο μαθήματος |
Μάρμαρα και άλλα διακοσμητικά πετρώματα- το μάρμαρο ως ορυκτός πλούτος – φυσικά χαρακτηριστικά – γεωλογικός χωροχρόνος- φυσικομηχανικές και τεχνικές ιδιότητες – κατανομή και ποικιλίες μαρμάρων – χρήσεις πετρωμάτων και μαρμάρων – το μάρμαρο στην αρχαιότητα και στη σύγχρονη εποχή – φάσεις αξιοποίησης και τυποποίησης – βάση δεδομένων – αδρανή υλικά και πετρώματα – ορυκτοπετρογραφική εξέταση – προσδιορισμός ιδιοτήτων και εργαστηριακός έλεγχος αδρανών υλικών, ταξινόμηση και χρήση – αποκατάσταση περιβάλλοντος – το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο. |
Τρόπος παράδοσης |
Πρόσωπο με πρόσωπο |
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών |
Παραδόσεις (Power Point), Εργαστηριακές Ασκήσεις |
Οργάνωση διδασκαλίας |
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις |
2×13=26 |
Εργαστηριακές ασκήσεις |
1×13=13 |
Αυτοτελής Μελέτη |
61 |
Σύνολο μαθήματος |
100 |
|
Αξιολόγηση φοιτητών |
- Γραπτή τελική εξέταση (20%) που περιλαμβάνει: Ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης.
- Προφορική τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει: Συγγραφή επιστημονικών εργασιών και παρουσίασης τους σε ακροατήριο.
|
Προτεινόμενη βιβλιογραφία |
- Χατζηπαναγιώτου,Κ.Γ. (1985):Πετρογραφία Ι.Πανεπιστήμιο Πατρών.
- Χατζηπαναγιώτου,Κ.Γ. (2005):Πετρογραφία ΙΙ. Πανεπιστήμιο Πατρών.
- Τσιραμπίδης, Α.Ε. (2005):Ο Ορυκτός Πλούτος της Ελλάδος. Γιαχούδη, Θεσσαλονίκη.
|