Σχολή | ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | ||||||||
Τμήμα | ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ | ||||||||
Επίπεδο σπουδών | ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ | ||||||||
Κατηγορία μαθήματος | Υποχρεωτικό επιλογής | ||||||||
Διδάσκων | Μέλος ΔΕΠ Επιστημών της Εκπ/σης και Κοινωνικής Εργασίας | ||||||||
Κωδικός μαθήματος | GEOL_006 | ||||||||
Εξάμηνο σπουδών | 1ο | ||||||||
Τίτλος μαθήματος | Σχολική Ψυχολογία | ||||||||
Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες | Διαλέξεις | ||||||||
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας | 3Θ | ||||||||
Πιστωτικές μονάδες | 3 | ||||||||
Τύπος μαθήματος | Γενικών Γνώσεων | ||||||||
Προαπαιτούμενα μαθήματα | ΟΧΙ | ||||||||
Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων | Ελληνική | ||||||||
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus | Ναί (Στην Αγγλική) | ||||||||
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) | https://eclass.upatras.gr/courses/PDE1310/ | ||||||||
Μαθησιακά αποτελέσματα | Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές είναι σε θέση να γνωρίζουν τις δραστηριότητες του κλάδου της Σχολικής Ψυχολογίας και τις συμβουλευτικές και ψυχολογικές υπηρεσίες των σχολικών ψυχολόγων στη σχολική κοινότητα. Επίσης, λόγω και της ιδιαιτερότητας του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος (στο οποίο δεν προβλέπονται θέσεις σχολικών ψυχολόγων στα γενικής εκπαίδευσης σχολεία), οι φοιτητές θα είναι σε θέση να γνωρίζουν και το ρόλο του εκπαιδευτικού στην παροχή ψυχολογικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών στο σχολείο. | ||||||||
Γενικές Ικανότητες |
|
||||||||
Περιεχόμενο μαθήματος | Το μάθημα αποτελεί μια εισαγωγή στην ιστορική πορεία του κλάδου της Σχολικής Ψυχολογίας και το έργο των σχολικών ψυχολόγων στο πλαίσιο του κοινοτικού μοντέλου παροχής υπηρεσιών στη σχολική κοινότητα. Επίσης, παρουσιάζονται οι υπάρχουσες δομές για την παροχή ψυχολογικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα με έμφαση στους πρόσφατους νόμους ειδικής αγωγής. Παράλληλα, αναγνωρίζοντας την ιδιαιτερότητα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και την έλλειψη στελέχωσης των δημοσίων σχολείων όλων των βαθμίδων με επικουρικό προσωπικό, το μάθημα ασχολείται και με τον ρόλο (ρόλους) που καλείται να διαδραματίσει ο εκπαιδευτικός (πέραν των διδακτικών του καθηκόντων) καθημερινά στο σχολείο (συμβουλευτική μαθητών, συμβουλευτική γονέων, εκπαιδευτική αξιολόγηση, εφαρμογή προγραμμάτων παρέμβασης). | ||||||||
Τρόπος παράδοσης | Πρόσωπο με πρόσωπο (στην τάξη) | ||||||||
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών | Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας και Διάχυση του εκπαιδευτικού μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e_class | ||||||||
Οργάνωση διδασκαλίας |
|
||||||||
Αξιολόγηση φοιτητών | Γλώσσα: Ελληνικά (Αγγλικά για Erasmus) Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει τεστ με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής |
||||||||
Προτεινόμενη βιβλιογραφία |
|