Σχολή | ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | ||||||||||||
Τμήμα | ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ | ||||||||||||
Επίπεδο σπουδών | ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ | ||||||||||||
Κατηγορία μαθήματος | Υποχρεωτικό | ||||||||||||
Διδάσκων | Ι. Ηλιόπουλος, Καθηγητής | ||||||||||||
Κωδικός μαθήματος | GEOL_039 | ||||||||||||
Εξάμηνο σπουδών | 5ο | ||||||||||||
Τίτλος μαθήματος | ΑΣΚΗΣΗ ΥΠΑΙΘΡΟΥ V | ||||||||||||
Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες | Εργασία Πεδίου | ||||||||||||
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας | 4 + 1 +1 | ||||||||||||
Πιστωτικές μονάδες | 3 | ||||||||||||
Τύπος μαθήματος | Υποβάθρου | ||||||||||||
Προαπαιτούμενα μαθήματα | Πετρολογία Μαγματικών και Μεταμορφωμένων Πετρωμάτων | ||||||||||||
Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων | ΕΛΛΗΝΙΚΗ / ΕΛΛΗΝΙΚΗ | ||||||||||||
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus | ΟΧΙ | ||||||||||||
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) | https://eclass.upatras.gr/courses/GEO386/ | ||||||||||||
Μαθησιακά αποτελέσματα |
Η Άσκηση υπαίθρου περιλαμβάνει τρεις (3) ημέρες στο πλαίσια του μαθήματος «Πετρολογία Μαγματικών και Μεταμορφωμένων Πετρωμάτων» Στόχος των ασκήσεων είναι ο φοιτητής να κατανοήσει θέματα που διδάχτηκε στα προαπαιτούμενα μαθήματα, δηλαδή:
α) για την γεωτεκτονική θέση του κάθε γεωλογικού σχηματισμού και την σχέση του με τους υπερκείμενους και υποκείμενους αυτού σχηματισμούς. β) τις μεταμορφικές συνθήκες που οδήγησαν στον ορυκτολογικό τους μετασχηματισμό, και γ) τις μαγματικές διεργασίες οι οποίες οδήγησαν στο σχηματισμό των μαγματικών πετρωμάτων. Ο μαθησιακός αυτό στόχος επιτυγχάνεται με ακόμη καλύτερο αποτέλεσμα μέσω της εκ παραλλήλου παρατήρησης παρασκευασμάτων λεπτών τομών, τα οποία οι εκπαιδευόμενοι έχουν ήδη μελετήσει κατά την εργαστηριακή τους εξάσκηση στο πλαίσιο του αντικειμένου του μαθήματος στο εργαστήριο. Έτσι παρέχονται στους φοιτητές κατάλληλα παρασκευάσματα και φορητό πολωτικό μικροσκόπιο για την επί τόπου παρατήρησή τους και προσδιορισμό των ορυκτολογικών παραγενέσεων.
α) το Σπήλαιο της Καστανιάς, β) το απολιθωμένο δάσος της Αγίας Μαρίνας και το ομόνυμο Γεωπάρκο και γ) το ορυχείου αιματίτη του Αγίου Ελισσαίου.
α) την απόκτηση εμπειρίας των εκπαιδευμένων στην συγγραφή εκθέσεων στις οποίες θα πρέπει με επιστημονικό τρόπο να παραθέτουν τα στοιχεία που αποκόμισαν στην ύπαιθρο και με τη χρήση της κατάλληλης βιβλιογραφίας και των γνώσεων τους να τα ερμηνεύουν, και β) την εκπαίδευσή του στην συνεργασία με συναδέρφους τους ώστε να εμπλουτίζουν κατά το δυνατόν το τελικό αποτέλεσμα. |
||||||||||||
Γενικές Ικανότητες |
|
||||||||||||
Περιεχόμενο μαθήματος |
Άσκηση υπαίθρου στη ΝΑ Πελοπόννησο (Ταΰγετος – Πάρνωνας – Νεάπολη Λακωνίας) –
|
||||||||||||
Τρόπος παράδοσης | Πραγματοποιούνται τρεις (3) ημέρες άσκησης υπαίθρου για την καλύτερη κατανόηση στοιχείων της διδασκαλίας της θεωρίας και των εργαστηρίων του προαπαιτούμενου μαθήματος. | ||||||||||||
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών | Χρήση της πλατφόρμας e-class με ψηφιακή διάθεση όλων των ασκήσεων υπαίθρου που προσφέρει το Τμήμα Γεωλογίας | ||||||||||||
Οργάνωση διδασκαλίας |
|
||||||||||||
Αξιολόγηση φοιτητών | Συγγραφή και αξιολόγηση γραπτής έκθεσης για κάθε άσκηση και για κάθε μάθημα που υποστηρίζει. | ||||||||||||
Προτεινόμενη βιβλιογραφία |
Ο οδηγός ασκήσεων υπαίθρου του Τμήματος Γεωλογίας -Συναφή επιστημονικά άρθα:
|