Τμήμα Γεωλογίας
  • Παλαιοντολογία: Συλλογή Απολιθωματοφόρων Δειγμάτων
    Παλαιοντολογία: Συλλογή Απολιθωματοφόρων Δειγμάτων
  • Εκπαιδευτική Εκδρομή Φοιτητών στην Τσιμεντοβιομηχανία ΤΙΤΑΝ
    Εκπαιδευτική Εκδρομή Φοιτητών στην Τσιμεντοβιομηχανία ΤΙΤΑΝ
  • Ερευνητικά Προγράμματα
    2020-2023: 1o Τμήμα στη Σχολή Θετικών Επιστημών του Π.Π. σε Ερευνητικά Προγράμματα
  • ERASMUS+ Διεθνής Κινητικότητα: Brunei Darussalam
    ERASMUS+ Διεθνής Κινητικότητα
  • Φυσικοί Κίνδυνοι
    Εκτίμηση Φυσικών Κινδύνων και Απομείωση των Επιπτώσεών τους
  • Αρχαιογεωφυσική - Γεωραντάρ
    Αρχαιογεωφυσική: Εντοπισμός και Χαρτογράφιση Θαμμένων Αρχαιοτήτων
  • Τηλεπισκόπηση: Παρακολούθηση Πιθανά Επικίνδυνων Μετακινήσεων σε Τεχνικά Έργα
    Τηλεπισκόπηση: Παρακολούθηση Πιθανά Επικίνδυνων Μετακινήσεων σε Τεχνικά Έργα
  • Εκπαιδευτική Εκδρομή Φοιτητών του Τμήματος στα Μεταλλεία Κασσάνδρας
    Εκπαιδευτική Εκδρομή Φοιτητών του Τμήματος στα Μεταλλεία Κασσάνδρας
  • Βάση Κατολισθήσεων Ελλάδας
  • Τεχνική Γεωλογία: Εκπαιδευτική Εκδρομή Φοιτητών σε Μεγάλο Τεχνικό Έργο
    Τεχνική Γεωλογία: Εκπαιδευτική Εκδρομή Φοιτητών σε Μεγάλο Τεχνικό Έργο
  • Κατοχυρωμένα Επαγγελματικά Δικαιώματα
    Κατοχυρωμένα Επαγγελματικά Δικαιώματα
  • Εκπαιδευτική Εκδρομή Φοιτητών Τμήματος Γεωλογίας
    Εκπαιδευτική Εκδρομή Φοιτητών του Τμήματος
  • Εκπαιδευτική Εκδρομή Φοιτητών Τμήματος
    Εκπαιδευτική Εκδρομή Φοιτητών του Τμήματος
  • Κτήριο Τμήματος Γεωλογίας Π.Π.
    Σύγχρονες Κτηριακές Εγκαταστάσεις
  • Τα Σχολεία Πηγαίνουν Πανεπιστήμιο
    Διασύνδεση με την Κοινωνία: Δράση Τα Σχολεία Πηγαίνουν Πανεπιστήμιο
  • Patras Science Festival 2018
    Διασύνδεση με την Κοινωνία: Patras Science Festival 2018
  • Εκπαιδευτική Εκδρομή Πετρογραφίας
    Πετρογραφία: Εκπαιδευτική Εκδρομή Φοιτητών
  • Σεισμολογία - Παρακολούθηση Σεισμικότητας
    Σεισμολογία: Συνεχής Παρακολούθηση και Μελέτη της Σεισμικότητας του Ελλαδικού Χώρου
  • Τηλεπισκόπηση: Καταγραφή Γεωλογικών Εργασιών με Χρήση UAV
    Τηλεπισκόπηση: Καταγραφή Γεωλογικών Εργασιών με Χρήση UAV
  • Μελέτη Λίθινων Εργαλείων Αστυπάλαιας
    Αρχαιογεωλογία: Μελέτη Λίθινων Εργαλείων της Πρώιμης Εποχής του Χαλκού
  • Εργαστήριο Μικροσκοπίας
    Άρτια Εξοπλισμένα Εργαστήρια
  • Θαλάσσια Γεωλογία και Γεωφυσική
    Θαλάσσια Γεωλογία και Γεωφυσική: Επίσκεψη Φοιτητών στο Ω/Κ Αιγαίο
  • Ηλεκτρονική Μικροσκοπία: Σκελετικά Υπολείμματα Υδρόβιων Φυτών (Διάτομα) σε Πέτρωμα
    Ηλεκτρονική Μικροσκοπία: Σκελετικά Υπολείμματα Υδρόβιων Φυτών (Διάτομα) σε Πέτρωμα
Σχολή  ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Τμήμα  ΓΕΩΛΟΓΙΑΣ
Επίπεδο σπουδών  ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ
Κατηγορία μαθήματος  Υποχρεωτικό
Διδάσκων  Π. Ξυπολιάς, Καθηγητής, Σ. Κοκκάλας, Καθηγητής, Π. Αβραμίδης, Αναπλ. Καθηγητής
Κωδικός μαθήματος  GEOL_034
Εξάμηνο σπουδών  5o
Τίτλος μαθήματος  Γεωλογική Χαρτογράφηση Ιζηματογενών Πετρωμάτων
Αυτοτελείς διδακτικές δραστηριότητες  Θεωρία, Εργαστηριακές ασκήσεις
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας  1(Θ), 2(ΕΡΓ)
Πιστωτικές μονάδες  4
Τύπος μαθήματος  Γενικών Γνώσεων / Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Προαπαιτούμενα μαθήματα  ΟΧΙ
Γλώσσα διδασκαλίας & εξετάσεων  Ελληνική
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές Erasmus  ΟΧΙ
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url)  
Μαθησιακά αποτελέσματα

Το μάθημα απευθύνεται σε προπτυχιακούς φοιτητές που γνωρίζουν και κατανοούν τα βασικά αντικείμενα της Γεωλογίας. Στόχος του μαθήματος είναι ο φοιτητής να αποκτήσει γνώσεις και δεξιότητες στην Γεωλογική Χαρτογράφηση Ιζηματογενών Πετρωμάτων.

Ο φοιτητής με την επιτυχημένη ολοκλήρωση του μαθήματος θα είναι σε θέση:

  • Να γνωρίζει και να κατανοεί τις πληροφορίες που αποτυπώνουν οι γεωλογικοί χάρτες σε περιοχές ιζηματογενών πετρωμάτων
  • Να γνωρίζει και να κατανοεί τις μεθόδους γεωλογικής χαρτογράφησης σε περιοχές ιζηματογενών πετρωμάτων
  • Να υπολογίζει με γεωμετρικές μεθόδους τον προσανατολισμό και το πάχος γεωλογικών στρωμάτων
  • Να συνθέτει και να σχεδιάζει δομικούς χάρτες σε περιοχές ιζηματογενών πετρωμάτων
  • Να συνθέτει απλούς γεωλογικούς χάρτες και γεωλογικές τομές σε περιοχές ομόρροπα κεκλιμένων ακολουθιών
  • Να κατασκευάζει γεωλογικές τομές σε περιοχές στρωματογραφικών ασυμφωνιών
  • Να κατασκευάζει γεωλογικές τομές σε περιοχές ήπια πτυχωμένων ακολουθιών
  • Να κατασκευάζει γεωλογικές τομές σε περιοχές ήπια ρηγματομένων ακολουθιών
  • Να συνθέτει τη στρωματογραφική διάθρωση μιας περιοχής με βάση το γεωλογικό χάρτη και τις γεωλογικές τομές
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών,
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις,
  • Αυτόνομη εργασία,
  • Ομαδική εργασία,
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον,
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
Περιεχόμενο μαθήματος

Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει τα ακόλουθα:

  • Εφαρμογές της γεωλογικής χαρτογράφησης
  • Βασικές έννοιες θεματικής χαρτογράφησης
  • Τεχνικές προσανατολισμού και πλοήγησης με χρήση τοπογραφικού χάρτη και πυξίδας.
  • Βασικές έννοιες στη χαρτογράφηση ιζηματογενών πετρωμάτων
  • Μέθοδοι χαρτογράφησης ιζηματογενών πετρωμάτων
  • Γεωμετρικοί υπολογισμοί σε τρείς διαστάσεις
  • Προβολές των ιστολογικών στοιχείων των πετρωμάτων στο γεωλογικό χάρτη
  • Δομικοί χάρτες
  • Ανάλυση και ερμηνείας σε περιοχές ομόρροπα κεκλιμένων ιζηματογενών ακολουθιών
  • Ανάλυση και ερμηνείας σε περιοχές στρωματογραφικών ασυμφωνιών
  • Ανάλυση σε περιοχές ήπια πτυχωμένων ιζηματογενών ακολουθιών
  • Ανάλυση σε περιοχές ήπια ρηγματομένων ιζηματογενών ακολουθιών
Τρόπος παράδοσης  Πρόσωπο με πρόσωπο στην αίθουσα διδασκαλίας
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνιών Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class, και λογισμικού για αποτύπωση τρισδιάστατων εικόνων επιφανείας (Google earth, Kolor Panotour viewer etc.)
Οργάνωση διδασκαλίας  
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Θεωρία  1×13=13
Εργαστηριακή Άσκηση  2×13=26
Επίλυση ασκήσεων και συγγραφή εργασιών 3 ×13 = 39
Μελέτη (μη καθοδηγούμενη) 30
 Σύνολο μαθήματος  108
 Αξιολόγηση φοιτητών Η αξιολόγηση γίνεται με γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου καθώς και με προαιρετικές εξετάσεις προόδου στο μέσο του εξαμήνου. Οι εξετάσεις μπορούν να περιλαμβάνουν ερωτήματα πολλαπλών επιλογών, ερωτήσεις βραχείας απάντησης, ερωτήσεις ανάπτυξης θέματος, ερωτήσεις κρίσεως και επίλυση ασκήσεων (20% θεωρεία, 80% ασκήσεις).
Προτεινόμενη βιβλιογραφία  
  1. Σημειώσεις Μαθήματος Θεωρίας και Εργαστηρίου που παρέχονται σε pdf μέσω e-class.
  2. Ξυπολιάς Π. 2009. Αζιμουθιακές προβολές στην Τεκτονική Γεωλογία. Εκδόσεις ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ, σελ. 197.
  3. Barnes, J. W., Lisle, R. 2004. Basic Geological Mapping. John Wiley & Sons publ., pp. 184.
  4. Bennison, G.M. 1990. An Introduction to Geological Structures and Maps. Chapman & Hall, Inc, pp. 76